Sommaren 2024

• Vecka 26 Ridläger - halvdag för nybörjare och barn som inte ridit så länge (knatte / Lek o Lär)

Ridläger/kurs 24 juni - 28 juni(5 dagar), kl 12.00 - 15.00

Vecka 26, 24 juni till 28 juni, kl 12.00 till 15.00. Passar för barn som börjat i Lek o Lär och är nybörjare och även för barn som har ridit en del knattelektioner.

Vi spenderar tid i stallet med hästarna, sköter om dom och lär oss lite mer om hur man tar hand om dom. Vi fikar och käkar mellanmål för att orka hela eftermiddagen - sedan rider vi en full lektion.

Då kursen är för de mindre barnen som behöver hjälp både på och av hästryggen så behöver de ha med sig en vuxen. Kursen leds av våra ungdomsledare!

Pris: 2880:-

• Vecka 27 Ridläger - heldagsläger - junior

Dagridläger 1 juli - 5 juli(5 dagar), kl 9.00 - 16.00

Lägret är för ryttare som kan minst kontrollera hästen självständigt i skritt samt trav. Nivå 1 till nivå 3. Ryttarna kommer att delas in i grupper efter nivå. Instruktör är Matilda M.

På morgonen hämtar vi hästarna i sommarhagen och spenderar dagen med ridning (2 ridpass per dag) och hänger med hästarna! Vi tar break för lunch och mellanmål som ingår. Pris 4560:-

• Vecka 28 Ridläger - heldagsläger för junior

Dagridläger 8 juli - 12 juli(5 dagar), kl 9.00 - 16.00

Lägret är för ryttare som börjat kontrollera hästen självständigt trav och uppåt. Eran ledare under veckan kommer att vara Malin. Malin praktiserade hos oss under vårterminen, och hjälpte oss med lektioner och hästjobbet, hon går nu sista året på hästgymnasiumet.

• Vecka 31 - Hoppkurs med Jennie - junior

Hoppkurs - 29 juli - 2 augusti kl 10.00? - 13.00?

Jennie (vår erfarna instruktör som brinner för junior hoppning!) kommer att se till att era barn blir ordenligt trötta! Teori, fyspass och rikligt med hoppning. Vi kör från 10 fram till 13.

Pris 3000:-

• Vecka 31 Kl 18.00 - 19.00 Dressyrkurs - junior/senior

Kurs 29 juli - 2 augusti, kl 18.00 - 19.00

En 5 dagars kurs måndag till fredag! 60 minuters ridning. Ni ska kunna kontrollera hästen självständigt och ha ett års riderfarenhet.

• Vecka 31 Kl 19.00 - 20.00 Hoppkurs - junior/senior

Kurs 29 juli - 2 augusti, kl 19.00 - 20.00

• Vecka 31 Kl 20.00 - 21.00 Nybörjarkurs på stor häst för vuxna/tonåring

Kurs 29 juli - 2 augusti, kl 20.00 - 21.00

En 5 dagars kurs måndag till fredag! För er som inte har ridit tidigare, eller kanske red som barn sist! Vi har lugna hästar som är väl anpassade för nybörjare. Vi möter upp i stallet kl 20.00 och lär oss göra iordning hästarna innan ridlektionen. Vi ryktar, borstar, kratsar och sadlar! När hästarna är klara så rider vi i ca 30 minuter. Ridningen sker i ridhus eller inhägnad ridbana. Ridhjälm finns att låna, och i övrigt gäller oömma kläder och rejäla skor, gärna med klack.

Intresseanmälan skickad!

• Vecka 27 till vecka 31 - Helghyr en häst!

Helghyr en häst!

Hyr din favorithäst för en helg(gäller vecka 27 - 31)! Du får ta hand om hästen själv under helgen, rida två pass per dag och pyssla så mycket du vill. Helgen börjar på lördag kl 9.00 och avslutas på söndagkväll, totalt får du rida 4 gånger under helgen. Vi hyr endast ut hästarna till elever och föräldrar som rider på ridskolan. Minderåriga kan ej hyra på egen hand, utan måste ha en hästvan vuxen med som ansvarar för barnet under tiden för hyrningen. Ridningen sker i våran paddock eller ute på ängen.
    Alla regler finner ni i kontraktet, som ni hittar nedan.

Kontrakt Pris 1380:-